Start een collectebus

€ 20 ingezameld
Start jouw digitale collectebus

Over Museum Blokhuispoort

De doelstelling van de Stichting Blokhuispoort is het bevorderen van het behoud van de geschiedenis over het erfgoed DeBlokhuisPoort. Stichting Blokhuispoort draagt de geschiedenis uit van "DeBlokhuisPoort". De gebouwen aan de Keizersgracht en Blokhuisplein te Leeuwarden, ruim 500 jaar geschiedenis in woord en beeld.

Onze visie, Stichting Blokhuispoort tot een begrip maken in de samenleving.

Onze kernwaarden zijn: gastvrijheid, betrokkenheid, kwaliteit, ambitie, maatschappelijk belang en betrouwbaarheid. Dit doen wij met de website: blokhuispoort.nl

Ook onderzoeken en promoten wij het gevangeniswezen in Friesland, dit doen wij met de websites gevangeninglas.nl en gevangeninfriesland.nl

Activiteiten: Via VIP arrangenmenten en lezingen vertellen wij de verhalen van de geschiedenis over de voormalige Strafgevangenis en Huis van Bewaring DeBlokhuisPoort in Leeuwarden.

Museum Blokhuispoort met mini exposities vanuit Cel 003 in de Blokhuispoort Leeuwarden op de H-vleugel.

Online Museum Blokhuispoort staan honderden verhalen met het verhaal van DeBlokhuisPoort  en vele afbeeldingen en animaties.

Populaire collectebussen

Willem HelfrichWillem Helfrich
2 donaties
€ 20 ingezameld

Ook inzamelen voor Museum Blokhuispoort?

We vinden het fantastisch als jij ook een collectebus aanmaakt voor Museum Blokhuispoort. Dit is heel eenvoudig en in een paar minuten gedaan.